Financiële administratie

In steeds meer huisartsenpraktijken verzorgt ELANN de financiële administratie. Denk daarbij aan:

Declareren van verrichtingen (maandelijks of tweewekelijks)

  • Verrichtingen aanmaken in het HIS
  • Versturen van verrichtingen via Vecozo of eventueel VIP

Declareren van inschrijftarieven (per kwartaal)

  • COV controle uitvoeren
  • Inschrijftarieven aanmaken in het HIS incl. eventuele opslagen zoals POH-S, POH-GGZ en moduletarieven
  • Versturen via Vecozo of eventueel VIP

Verwerken retourinformatie en herdeclareren (wekelijks)

  • Binnengekomen retourinformatie (afwijzingen) controleren in o.a. Vecozo
  • Analyseren reden van retour, bellen verzekeraar(s)
  • ION nakijken en patiënt aanmelden. Collega-praktijk benaderen en/of onterechte afwijzing betwisten (reclameren)
  • Mutaties aanpassen in het HIS (zelf of via assistente) om herhaling van retour te voorkomen
  • Herdeclareren en het proces monitoren
  • Indien herdeclareren niet mogelijk is, de betreffende regels crediteren in het HIS (afwijzing dus accepteren)

Contractering en instellingen HIS

  • Jaarlijks de huisartsenovereenkomst versturen naar verre verzekeraars
  • In geval van mutaties in tariefstellingen verrichtingen e.d. aanpassing hiervan in het HIS
  • In geval van mutaties in UZOVI codes aanpassing hiervan in het HIS
  • Addenda opsturen naar verzekeraars, verwerking in het HIS en meenemen bij declaraties van inschrijftarieven

Boekhouding

Bijhouden boekhouding in administratieprogramma incl. controleren betalingen/ declaraties d.m.v. bankrekeningafschriften.

Tarief

Het tarief voor deze ondersteuning is € 44,00 excl. BTW per uur.

Vragen?

Voor meer informatie belt of mailt u met Gerard Tros, tel. 050 3666448.