Financiële administratie

In steeds meer huisartsenpraktijken verzorgt Elann de financiële administratie. Denk aan declareren en contracteren. Zo kunnen huisartsen én hun personeel zich beter concentreren op hun belangrijkste taak: het leveren van goede patiëntenzorg.

  • Declareren van verrichtingen (maandelijks of tweewekelijks)
    • Verrichtingen aanmaken in het HIS
    • Versturen van verrichtingen via Vecozo of eventueel via VIPLive
  • Declareren van inschrijftarieven (per kwartaal)
    • COV-controle uitvoeren
    • Inschrijftarieven aanmaken in het HIS incl. eventuele opslagen zoals POH-S, POH-GGZ en moduletarieven
    • Versturen via Vecozo of eventueel via VIPLive
  • Verwerken retourinformatie en herdeclareren (wekelijks)
    • Binnengekomen retourinformatie (afwijzingen) controleren in onder andere Vecozo
    • Nagaan reden van retour, bellen verzekeraar(s)
    • ION nakijken en patiënt aanmelden. Collega-praktijk benaderen en/of onterechte afwijzing betwisten (reclameren)
    • Mutaties aanpassen in het HIS (zelf of via assistente) om herhaling van retour te voorkomen
    • Herdeclareren en het proces monitoren
    • Indien herdeclareren niet mogelijk is, de betreffende regels crediteren in het HIS (afwijzing dus accepteren)
  • Contractering en instellingen HIS
    • Jaarlijks de huisartsenovereenkomst versturen naar verre verzekeraars
    • In geval van mutaties in tariefstellingen van verrichtingen en dergelijke: aanpassing in het HIS
    • In geval van mutaties in UZOVI-codes: aanpassing in het HIS
    • Addenda opsturen naar verzekeraars, verwerking in het HIS en meenemen bij declaraties van inschrijftarieven
  • Boekhouding bijhouden in administratieprogramma
    • Inclusief betalingen en declaraties controleren op basis van bankrekeningafschriften

Tarief

Het tarief voor deze ondersteuning is € 48,00 excl. BTW per uur.

Aanmelden en meer informatie

Wilt u dat Elann ook voor uw huisartsenpraktijk financiële administratie uit handen neemt? Of heeft u vragen? Neem dan contact op met Sonja Doorn.